Ariana | WS | Blogger | X X

Strony

czwartek, 10 listopada 2016

Obalamy książki. Kanony #1 - Przygody Sherlocka Holmesa - recenzja




Cześć! Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was ciekawy, mam nadzieję!, projekt, o którym więcej możecie przeczytać u Dominiki - czyli tu. Reszta linków niżej! 





Pora na pytania:

1. Do jakiej grupy społecznej jest skierowana książka?

Wydaje mi się, że raczej do młodzieży, jeśli mogę tak powiedzieć, 12+. Górnej granicy raczej nie ma :)


2. W kilku słowach/przymiotnikach opisz głównego bohatera lub bohaterkę, który bardzo Cię zainteresował.

A co mam zrobić, jeśli żaden mnie nie zainteresował? :c 


3. Zaproponuj nowy tytuł książki lub wygląd okładki.

"Scotland Yard"! 


4. Co wyniosłeś z przeczytanej lektury? 

Wydaje mi się, że nie jest to zbyt odkrywcza książka, lecz chyba mogę powiedzieć, iż uczy tego, że zazwyczaj można rozwiązać każdy problem, a klucz do niego może być tuż pod naszym nosem :')


5. Czy jest to pozycja, którą z chęcią byś komuś polecił? 

Myślę, że tak, ale nie spodoba się ona każdemu. Tak jak mnie się raczej średnio podobała :') 






6. Czy utożsamiasz się z głównym bohaterem lub zauważyłeś pewne cechy, które Was z nim łączą?

Zauważyć - jedną lub dwie zauważyłem, jednak chyba zostawię je dla siebie :D Czy utożsamiam się z Sherlockiem? Absolutnie nie :>


7. Czy historia przedstawiona przez autora jest wciągająca?

Według mnie... nie :/



8. Czy książkę można czytać przez cały rok czy lepiej by się ją czytało latem albo zimą? 

Jak dla mnie - zima byłaby najlepsza :')


9. Twoje pierwsze wrażenie po skończonej lekturze?

Lekkie zawiedzenie :/ Chyba jednak Sherlock naprawdę nie jest dla mnie :x


10. Czy książka powinno być top 100? Uzasadnij.

Myślę, że chyba tak. Nie jest to górnolotna, według mnie, literatura, ale czemu miałaby nie być w kanonie? W końcu każdy odbiera książki na swój sposób - nie według klucza :')









Uczestnicy:











Jak Wam się podoba nasz projekt? :) Znacie/lubicie Sherlocka?







Zgodnie z Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych niniejszym zabraniam kopiowania oraz rozpowszechniania moich tekstów. Jeśli chcesz w jakiś sposób wykorzystać moją pracę, zapytaj. Za naruszenie praw autorskich kodeks przewiduje kary grzywny i/lub pozbawienia wolności do lat 2.

18 komentarzy:

  1. Ej dobry tytuł! Szkoda, że o nim nie pomyślałam! :D
    Szkoda, że książka aż tak Cię nie wciągnęła, ale mam nadzieję, że kolejne okażą się takimi, od których nie będziesz mógł się oderwać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby ^^ Od razu skojarzyło mi się z Kuroshitsuji, także nie było opcji na inny tytuł ^^

      Usuń
  2. Pomysł fajny, ale sądzę, że przydałoby się zdjęcie okładki i jakieś informacje o tej książce (autor, gatunek etc) - jak przy zwyczajnej recenzji ;) Czemu? Bo choćby ja jestem wzrokowcem, a co za tym idzie: widząc sam tytuł niekoniecznie wiem o czym jest mowa, mimo, że o pozycji już mogłam gdzieś słyszeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wezmę to pod uwagę następnym razem :') Dziękuję ^^

      Usuń
  3. Sherlocka na razie znam tylko z serialu, ale mam w planach poznać oryginalną wersje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki jeszcze nie czytałam, ale bardzo mnie ciekawi i od dłuższego czasu planuję jej zakup. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mis ie w końcu ją kupić i przeczytać oczywiście. Pomysł bardzo fajny :D
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę żaden bohater cię nie zainteresował? W takim razie musisz chyba obejrzeć coś z Sher (tam nie da się go nie lubić). Tak w ogóle to jeśli dobrze pamiętam, miałeś chyba nie miłe przygody z tą lekturą, prawda?
    Scotland Yard to dobry tytuł... Chociaż oni są często opisywani jako idioci więc nie wiem czy fan tej brygady, byłby zachwycony :D Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam Sherlocka w dzieciństwie i muszę przyznać, że wtedy wydawał mi się meeeega ciekawy. Teraz już nie sięgam po książki tego typu, ale w sumie może warto by było zweryfikować dziecinne impresje.

    A projekt bardzo fajny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł! Może u mnie będzie odwrotnie, kiedyś się do niego przekonam :") Dzięki ^^

      Usuń
  7. Projekt super, co do samego Sherlock'a to mam go w planach, ale tych nieco dalszych. U mnie fantastyka jest zawsze na pierwszym miejscu. :D
    Zostaję na dłużej i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post. Nie czytałam tej książki, ani za bardzo nie znam tej opowieści mimo iż wygląda na to, że jest kultowa.

    http://kuraibanii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też tak sobie się podobała. Czytałam dwie części i szału nie ma. Serial lepszy xd

    Pozdrawiam
    To Read or Not To Read

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy